سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارا پمپ

معرفی انواع اتصالات لوله پلیکا

    نظر

اتصالات لوله پلیکا

 

لوله پلیکا جزو لوله‌های پرکاربرد در صنعت است. مزیت‌های آن عبارتند از طول عمر بالا، مقاومت زیاد و عدم خراب‌شدن. این لوله‌ها ازنظر ابعاد و اتصالات متنوع هستند. لوله‌های پلیکا از پلاستیک فشرده تهیه می‌شوند و ازنظر انعطاف‌پذیری و ضخامت تنوع گوناگونی دارند. برای بازیافت آن‌ها 2 روش مکانیکی و مواد اولیه وجود دارد. در بازیافت مکانیکی، لوله‌ها کوچک می‌شوند و بعد از خردشدن، ذوب می‌شوند. سپس مجددا به محصول قابل استفاده تبدیل می‌شوند. این محصولات شامل پی وی سی جدید و مواد پلاستیکی هستند.

این لوله پلیکا برای بازیافت در چند فرآیند شیمیایی قرار می‌گیرد و اجزای شیمیایی آن استخراج می‌شوند. این اجزا دارای کلرید کلسیم هستند. بازیافت مکانیکی به‌ این دلیل ایمن‌تر است که بدون نیاز به قرارگیری در معرض مواد شیمیایی به محصول دیگری تبدیل می‌شوند.

مزایای لوله پلیکا

لوله‌های پی وی سی در براFر رطوبت، مقاومت زیادی دارند و کیفیت عایق آن‌ها مناسب است. این لوله‌ها گزینه مناسبی برای کانال‌کشی هستند. این لوله‌ها مقاومت زیادی در برابر ضربه دارند. آن‌ها در دمای پایین نسبت به ضربه، مقاومت کمی دارند اما استحکام ضربه آن‌ها همچنان بالا است. زبری این لوله‌ها یک عامل مهم در کاهش دبی و افت فشار است.

لوله‌های UPVC    به‌علت سطح داخلی صیقلی، مقاومت کمی در برابر جریان سیال دارند. زبری داخل این لوله‌ها مانع از تجمع باکتری‌ها در بخش داخلی می‌شود. هزینه نگهداری آن‌ها پایین است و طراحی اولیه خط لوله بهینه‌تر است. فرمولاسیون مناسب برای تولید این لوله‌ها سبب می‌شود تا طبق استانداردها بتوان جهت انتقال آب آشامیدنی از آن استفاده کرد. لوله‌های پی وی سی در برابر آتش به‌سختی شعله‌ور می‌شوند و دمای شعله‌ور‌شدن آن‌ها 454درجه است.